Monday, October 29, 2007

an overinflated sense of importance


okay, maybe not. But I've agreed to do a week of recording TV viewing in our house. We got 5 crisp one dollar bills for it. Peter's thrilled.

told you I liked surveys :)

Friday, October 26, 2007

have I mentioned lately

how much I love Kerry Well I do. and I'm certain I don't mention it enough. Just as I don't mention it enough to any of my friends. But I do. LOTS.

I pretty much have kick ass friends. Killer chics who, I'm afraid to admit, I pretty much take advantage of and still act like they like me. Who could ask for more :) One day I'll be able to give back...and until then they just are patient with me.

anyway...why do I love Kerry more than normal today. cuz she made a survery specially for me. If that's not love I dunno what here goes.

1. Candy corn or Indian corn?
ummm...gotta say candy...only cuz I've no freaking clue what Indian corn is.

2. What candy do you confiscate from your children because they are your favorites?
Reeces for sure. Then anything chocolate. At easter I steal all the malt balls, which is weird cuz they aren't normally my favority. Something about stealing whoppers from your kids makes them extra special yummy.

3. When you carve a pumpkin, do you use a spoon to get the guts out or your hand?
I go back and forth. I start with a spoon cuz I'm grossed out. Then say F it and dig right in. Then go back to the spoon to do hard scraping and cleanup.

4. Do you make teenagers say trick or treat before you give them candy? haha I pretty much do. I'll stand there and look at them...waiting...then I'll be all " somethign to say???"
Or do you just give them the whole bowl hoping they won't target your house later? I give in eventually for this reason haha

5. What is your favorite costume? Could be yours or one of your kids. My favorite prolly was when Sarah was 2 and I made her a hula dancer girl...coconut bra and all. It freakin ROCKED!!!!!

6. What is your favorite fall time smell? sheesh..can't say I have one really. I grew up in high country where there is no real fall. goes from summer to damn snow overnight.

7. Tall skinny pumpkins or fat and round pumpkins? both. I've yet to meet a punkin I haven't loved.

8. Does anybody in your family say, "I got a rock." <-- Charlie Brown reference. Kill me now, but I like Charlie brown about as much as I like Mickey Mouse.

9. Do you really eat those funky peanut butter taffy things that come in the generic black or orange wrappers? oh HELL NO. those are actually meant to be EATEN?? the horror!!!

10. Have you ever run out of candy and started giving away anything else? bwhahaha yes. First halloween I ran out (or didn't even buy any - can't remember) and I gave away money. Like dimes and shit. It was pretty much my cheapest halloween yet. now I just turn out the damn lights. After 50 bucks at Costco I figure if they didn't come early enough the little turds can do without my crap.

Tuesday, October 16, 2007


Thanks Maddy, I did need to blog :)

I'll Tag: Kerry, Kaelene and Angie. (first time ever not tagging okay Beth?? HAHHAHAA)

What is your spouses name? Peter
How long have you been together? 5 years
How long did you date? about a year
Who eats more? oh him. But I can pack it in.
Who said I love you first? Him
Who is taller? Him, 6 inches
Who sings better? we tie at zero skills
Who is smarter? Him, WAY smarter.
Whose temper is worse? We're pretty much tied. I get over it faster.
Who does the laundry? Him. praise the sweet lord Jesus too.
Who does the dishes? Me. aaaaalways me.
Who sleeps on the right side of the bed? Him, if you're at the foot of the bed. Me as you lay in it :)
Who pays the bills? He pays the mortgage, I pay everything else.
Who mows the lawn? A team of highly skills men who I never seem to see, until it's time to pay the bill.
Who cooks dinner? Anyone else but us :) Sunday dinner is all Peter though.
Who drives when you are together? Him, Never me.
Who is more stubborn? Him. Big time.
Who is the first to admit when they are wrong? We both will admit it.
Whose parents do you see the most? Well seeing that we don't see dead people it's my Dad we see the most.
Who kissed who first? Pretty sure he kissed me first but I'm sure I wasn't fighting it. And no, I don't remember it exactly.
Who asked who out? We talked online for moooonths before finally meeting. I casually asked to get a drink before the official date. Then he FINALLY asked. Turns out he was out of the state most of the times we IM'd.
Who proposed? Him. Well he had Noah ask me if I wanted to make us a family. It was perfect.
Who is more sensitive? Oh holy hell, me. Like a million times over, me.
Who has more friends? I have more but he has most lasting friendships. His core group he's been friends will since grade school.
Who wears the pants in the family? We are evenly matched which is exactly how we both want it.

Thursday, October 04, 2007


Been a bad blogger. Not even gonna go into it :) In non loser news, My dad is getting married this saturday. :) My bro and I are leaving tomorrow to attend. It's actually pretty cool. I'm so happy he found love again after Mom.

Had a bit of a hard time figuring out a wedding gift. Hard to come up with something for a couple who has everything, and for a man who's dying. The chemo is kicking his ass so he's not feeling well enough to 'do' anything too exciting either. Do dying people ever feel great?? Prolly not.

Anyway, this is what I came up with (in addition to the scrapbook I'll naturally do for them) I like it. The out of focus image on the right is the compliment frame deal that will hold a wedding photo. Sorry I don't know how to take a good picture.

The phrase in the half circle says "Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breathe away" Hope that's not too lame.